Silmälääkäreiden suunnittelema


 

Promeda on kehitetty yhteistyössä useiden eri silmälääkäreiden kanssa. Ohjelmisto on tehty nopeuttamaan vastaanottoa ja antaa täten lääkärille sekä hoitohenkilökunnalle lisää aikaa keskittyä tulokselliseen hoitotyöhön. Promeda on nykyaikainen, Windows -pohjainen ohjelmisto, joka käyttää uusinta Microsoftin tietokantatekniikkaa. Tietojen syöttäminen ja lomakkeiden tulostaminen on helppoa ohjelman selkeän ja yksinkertaisen käyttöliittymän ansiosta.

Promeda sisältää yhteystietokortiston lisäksi esitieto- ja silmälääkärikortiston. Ohjelmassa on valmiina mm. muokattavissa olevat silmädiagnoosi- ja toimenpideluettelot sekä lääkerekisteri.  

Lääkärikortilla on näkyvissä potilaan käynti- ja silmänpainehistoria. Käyntihistorian avulla potilaan edelliset käynnit ovat helposti nähtävissä ja selattavissa. Käyntihistoria näkymässä on päivämäärän ja tutkimuksen tehneen lääkärin lisäksi myös ajanvaraukseen, esitieto- tai lääkärikortille tallennettu tulosyy.  Painehistoriassa näkyy mittauksien päivämäärä, kellonaika sekä paineet mittausmenetelmin (Ta ja Tr). Painehistoriaan tallennetaan myös esitietokortille syötetyt silmänpaineen vuorokausikäyrät. 

Lähiverkon kautta kaikkia ohjelmiston toimintoja ja tietoja voidaan käyttää samanaikaisesti useilla työasemilla. Promedassa on verkkokäyttöinen ajanvarausosio ja mahdollisuus myös internetin kautta tehtäviin varauksiin.

Kanta-ratkaisu


 

Kanta-yhteys Potilastiedon arkistoon hoidetaan helposti Promedaan integroidulla eRA-järjestelmällä. eRA:lla Kanta-liittyminen tapahtuu helposti ja edullisesti. 

Laskutus- ja kassatoiminnot


 

Promeda Silmälääkäriohjelma pohjautuu vuodesta 1998 markkinoilla olleisiin taloushallinto- ja optikko-ohjelmistoihin. Promedassa on kehittyneet kassakäyttö- ja laskutustoiminnot. Myyntitositteeseen saadaan tulostettua asiakastiedot, lääkäripalkkiot sekä tutkimus- ja hoitokulut suoraan kortistosta. Promedasta saat tulostettua myös valmiiksi täytetyt Kelan palkkioselvitykset. Promedan maksukorttiohjelmisto tukee mma. EMV-sirukortteja ja bonuskortteja.

Tulosteet


 

Promeda tuottaa yksityiskohtaiset myyntiraportit eriteltynä mm. lääkärin, tutkimus- tai hoitotoimenpiteen tai maksutavan mukaan. Promedasta voidaan täyttää ja tulostaa useita eri lomakkeita, esimerkiksi:

  • Lääkeresepti
  • Lasimääräys
  • Palkkiolomake SV120
  • Tutkimus- ja hoitomääräys SV3
  • A-todistus
  • B- ja C -todistus
  • E -todistus
  • Ajokorttitodistus
  • Sairauskertomus
  • Kelan palkkioselvitys SV132
  • Apuvälinelähete
  • Matkakorvaus
  • Hoitotakuupalaute
  • Näkövammarekisteri-ilmoitus

Asiakkalle tulostettavat lomakkeet voidaan tulostaa myös ruotsinkielisinä.

Yhteensopivuus


 

Tietokone

Promeda on Windows-pohjainen ohjelmisto, joka perustuu Microsoftin SQL Server -tietokantaan.
Promeda toimii Windows XP, Vista, Windows 7, 8.1 ja 10 -käyttöjärjestelmissä sekä Terminal Server, Remote Desktop Services ja Citrix -ympäristöissä.  

Käyttöönotto

Siirtyminen Promedan käyttöön on vaivatonta. Asiakastiedot ja lääkärikortit pystytään yleensä siirtämään vanhasta ohjelmasta suoraan Promedaan. Näin ohjelmiston uusiminen on sujuvaa, eikä asiakastietoja tarvitse syöttää käsin.

Mittalaitteet

Promeda tukee useita eri mittalaitteita useimmilta valmistajilta. Automaattisen tiedonsiirron käyttäminen vähentää virheitä ja helpottaa tiedon löytämistä myöhemmin. Liitettäviä laitteita ovat esimerkiksi:

  • Autorefraktometrit (Topcon, Canon, Nikon, Nidek, Tomey, Rodenstock, Huvitz...)
  • Foropterit
  • Linssimittarit
  • Silmänpohja- ja pintakamerat
  • OCT-laitteet
  • Näkökenttätutkimuslaitteet ja -ohjelmistot
  • Painemittarit
  • Topo- ja tomografialaitteet

 

Promeda tukee myös asiakirjaskanneria, jonka avulla paperidokumentit saadaan arkistoitua sähköisessä muodossa muiden potilastietojen yhteyteen.

Ylläpito ja tuki


 

Ylläpito

Promedan voi hankkia ostamalla ohjelmistolisenssit omaksi ja ottamalla ohjelmistoon vuosiylläpidon tai vuokraamalla ohjelmiston, jolloin ylläpito sisältyy vuokrahintaan. Ylläpitoon sisältyy uusimmat ohjelmaversiot sekä puhelintuki.

Etähuolto

Mahdollisissa ongelmatilanteissa voimme palvella myös etähuoltoyhteyden avulla. Asiakas avaa yhteyden asiantuntijallemme, joka pystyy seuraamaan tietokoneellaan käyttäjän ruudun tapahtumia ja käyttämään tietokonetta etäyhteyden kautta. Etähuoltopalvelut ovat ylläpitoasiakkaiden käytettävissä.

Lisätietoja

Soita meille tai lähetä sähköpostia. Asiantuntijamme kertovat mielellään lisää ja tulevat esittelemään Promedaa liikkeeseenne. Promedasta voidaan asentaa kokeiluversio, jolla ohjelmistoon voi tutustua kaikessa rauhassa.

YLÖS